Google is de grootste zoekmachine in de wereld. Het is dan ook logisch dat veel mensen via Google proberen hun online aankopen te doen. Met Google Adwords zorg je dat je bovenaan te zien bent met het product waar mensen op zoeken. Als iemand bijvoorbeeld een broek wil kopen krijgen ze jouw broek bovenaan te zien. Wel als advertentie, maar het is wel bewezen effectief voor je omzet en het verhoogt het gerichte verkeer naar je site. Het kan echter zijn dat je geen tijd hebt om je er goed over te buigen. Daarom kun je ook Adwords uitbesteden en het te laten doen door marketing experts.
Wat doet AdWords?
AdWords campagnes hebben een hoog conversiepercentage, omdat mensen die op dat bepaald zoekwoord iets zoeken zoals ‘broek kopen’, ook al van plan zijn om daadwerkelijk iets te kopen. Als ze dan de juiste adverentie te zien krijgen met een mooie broek is de kans dat ze hem willen veel groter. Daarnaast zorgt het überhaupt voor meer gericht verkeer. Als iemand niet direct iets koopt kunnen ze alsnog later terugkomen in een tweede sessie en dan een aankoop doen. Of ze kopen niet een broek maar een riem bijvoorbeeld. Het valt mensen niet eens op dat het een advertentie is, ze zien iets moois en ze willen het hebben.
AdWords uitbesteden
Het is opvallend dat veel mensen proberen om in Google AdWords mee te draaien, maar net het budget verkeerd gebruiken. Je kunt al snel veel betalen en er niks voor terug krijgen. Als je AdWords uitbesteedt, zul je merken dat je geld overhoudt én meer gericht verkeer naar je site trekt. Het is de investering altijd waard. Bij AdWords uitbesteden zullen de experts een kijkje nemen in je Analytics om te zien waar ze het beste op kunnen adverteren, en daar campagnes voor klaarzetten. Er worden altijd precies de juiste zoekwoorden getarget. Daarnaast heb je met AdWords uitbesteden het voordeel dat de marketeers jou ook kunnen onderwijzen. Dus ten eerste zullen de juiste advertenties geplaatst worden en ten tweede kunnen ze jou laten zien hoe je het voortaan zelf moet doen.
Waar let je op?
AdWords heeft een aantal zaken waar je op moet letten. Zo moet je dagelijks kijken (bij Adwords uitbesteden hoef je dit niet zelf te doen). Daarnaast hoor je op precies de geschikte zoekwoorden te gaan zitten waarop mensen een transationele zoekopdracht doen (een zoekopdracht om te kopen). Besteed je AdWords uit en ook dit is geen probleem meer. Zoekwoorden met een laag CTR (clickthrough rate) kunnen uit de campagnes gehaald worden.