Beter bereikbaar dankzij live chat
Het is steeds belangrijker om goed bereikbaar te zijn als bedrijf. Als mensen contact met je willen en dat lukt niet, dan gaan ze al gauw naar de concurrent die wèl bereikbaar is. Je kunt dan een aantal dingen doen. Mensen inhuren die ook in de late uren aanwezig zijn voor het beantwoorden van vragen óf je huurt een bedrijf in dat gespecialiseerd is in live chat. Live chat heeft allerlei voordelen. Zo hoef je dankzij live chat niet je eigen, dure, mensen tot laat aan het werk te hebben. De mensen achter de live chat kunnen de meest basic vragen voor je beantwoorden en anders doorverwijzen naar de openingstijden.
Live chat klinkt als zo’n chatbox uit de jaren ’90
Dat kan zo zijn, maar de chatbox uit de jaren ’90 was echt voor andere dingen bedoeld. Met live chat kun je pro-actief potentiële klanten benaderen die op jouw website komen. Je kunt ze, net als in een winkel, direct benaderen met de vraag of je ze ergens mee kunt helpen. Op die manier open je de dialoog en zullen klanten eerder geïnteresseerd blijven en langer rondkijken op jouw website. Dat is natuurlijk uiteindelijk het doel. Je maakt meer kans op verkopen naarmate de potentiële klant langer op je site blijft.
Maar een live chat bedrijf heeft toch nooit zoveel verstand van mijn zaken?
Nee, het bedrijf dat de live chat voor jouw bedrijf zal verzorgen zal niet van de hoed en de rand in jouw bedrijf weten. En dat hoeft ook helemaal niet. Want veruit de meeste vragen van (potentiële) klanten gaan over dingen die eigenlijk al lang op jouw site staan. Bijvoorbeeld levertijden, verzendkosten en openingstijden. Mensen vinden het lastig om goed te zoeken op een site. De mensen achter de chat hebben jouw site goed bekeken en zullen dus moeiteloos dit soort basic vragen kunnen beantwoorden.
Met live chat verruim je je openingstijden
Als je een bedrijf hebt, heb je het al druk genoeg. Je wilt ook hier en daar nog even ontspannen. Dat lukt in deze 24-uurs economie bijna niet meer. Dus zet je live chat in. Je bedrijf is dan online ineens te bereiken van 8.00 uur tot 23.00. En dat zeven dagen per week. Dat geeft jou de kans om eens een balletje te slaan of een boek te lezen. Je hoeft zelf niet meer continu paraat te staan. Dat kan nu dus zonder je potentiële klanten teleur te stellen!